CHOREOGRAPHIES OF CARE: THE AFTERMATH OF FALLING, in: Isaac Chong Wai "Falling Carefully", Catalogue, Berlin: Zilberman Gallery, 2024.
in: Monopol - Magazin für Kunst und Leben,
17.05.2024.
EINLADUNG – ARCHIV ALS EREIGNIS
[Co-Editor, Contributor]
resulting from an inter-institutional research project between Freie Universität Berlin, Archiv der Avantgarden, Staatliche Kunstsammlungen Dresden, HKW Berlin, published by Spector Books, Leipzig, Summer 2023.
in: artfridge.de, 22.07.2023.
in: Monopol - Magazin für Kunst und Leben, 24.05.2023.
Catalogue, published by Galerie Rodolphe Janssen, Brussels, September 2022.
„KUNST AGIERT NICHT AN DER MILITÄRISCHEN, SONDERN
AN DER KULTURELLEN FRONT“ – INTERVIEW MIT MYKOLA RIDNYI
Die Kunst – Women in Art, in|pact media, Beilage CAPITAL Magazine, Mai 2022
on the exhibition "Two Minutes to Midnight", from 7 April–14 May 2022 at Cecilia Hillström Gallery, Stockholm
in: artfridge.de, 01.08.2021.
in: monopol magazine online, 04.03.2021
in: Monopol - Magazin für Kunst und Leben, 12.09.2020
RUF NACH NÜTZLICHKEIT. WIE KUNST ALS POLITISCHER AKTEUR AUF DEN PLAN TRITT, DIE KUNST – Die Kunst – Women in Art, in|pact media, Beilage CAPITAL Magazine, September 2020
LET THEM HAUNT US. HOW CONTEMPORARY AESTHETICS CHALLENGE TRAUMA AS THE UNREPRESENTABLE.
[PhD] transcript, Bielefeld, 2020.
LEBENDIGE OBJEKTE
in: Sibylle Jazra (Cat.), Kerber Verlag 2020.
in: artfridge.de, 02.08.2019.
INTERVIEW: TAL R
in: artfridge.de, December 2019.
CORNELIA BALTES
in: "Jetzt! Junge Malerei in Deutschland" (Cat.), Kunstmuseum Bonn, Museum Wiesbaden, Kunstsammlungen Chemnitz, Deichtorhallen Hamburg", Stephan Berg, Alexander Klar, Frédéric Bußmann (Hg.), Hirmer Verlag, 2019/2020
»ES GIBT NOCH KEINE CHANCENGLEICHHEIT« Interview with Monika Sprüth und Philomene Magers, in|pact media, CAPITAL Magazine, May 2019
IN DIE ZUKUNFT GEDACHT, On Monika Sprüths pioneering magazine „Eau de Cologne“, female networks and the exhibition „Local Histories“ at Hamburger Bahnhof – Museum für Gegenwart – Berlin, in|pact media, CAPITAL Magazine, May 2019
OHNE KUNST WÄREN WIR WOMÖGLICH ALLE NUR MASCHINEN. EIN GESPRÄCH MIT SVENJA VON REICHENBACH – LEITERIN DES PALAIS POPULAIRE
in: Qiio Magazin, 09.10.18.
in: artfridge.de, 24.04.2018.
ICH SPÜRE DIE DRINGLICHKEIT EINER NICHT VON MÄNNERN DOMINIERTEN WELT. YAEL BARTANA AN DER VOLKSBÜHNE BERLIN
in: monopol magazine online, 09.04.2018.
in: artfridge.de, 22.08.2017.
BLACK MOUNTAIN AND BEYOND – RESEARCH PRACTICES BETWEEN UNIVERSITIES AND MUSEUMS
(with Annette Jael Lehmann), in: Stedelijk Studies, Spring ’16, Between the Discursive and the Immersive, Amsterdam, 2016.COLLABORATION
in: Black Mountain Research; Annette Jael Lehmann (ed.), Berlin: Kerber Verlag, 2016.in: Contemporary Art Stavanger Journal, 20.09.2016.